Friday, November 10, 2006

太极与我 Tai Ji and me

我: 太极呀太极,为什么你还不属于我呢?

太极: 徒儿呀徒儿,其实我并不属于任何人,却又是大家所能拥有的。

我: 那我为什么不能拥有你呢?

太极: 那是在你拥有我之前要自己寻找的答案。

me: Dear Tai Ji, why are you still not mine?

Tai Ji: Dear student, I actually do not belong to anyone, and yet I am everyone's.

me: And so why can't you be mine?

Tai Ji: That is the answer you need to seek, before I am yours. :)

No comments: